Fitness Trend

Trendmutató Fitnesz és Sport Szakemberek részére

Miért járok én konferenciára? Z Laci és L Zoli bevallja...

2013. május 08. 09:38 - Zopi

 

"Miért jársz te konferenciákra, Laci?" - kérdezte Ladányi Zoli kollégám egy óvatlan pillanatban a "Hohns Dome Brasserie & Bar " - ban ahová a kölni FIBO, EHFA rendezvények látogatásától pilledten betértünk elfogyasztani jól megérdemelt sörünket. 

 

20130408_120750.jpg
Zolival a kölni FIBO-n és EHFA konferencián... Szakbarbárok...:) 2013 április

 

"Jó kérdés. Mert, hogy notórius konferencialátogató lettem ez már bizonyos. Furcsa te is ahogy mondod, miként láthatnak kívülről engem az emberek.

Persze a Zopcsák jár ezekre, könnyű neki ott az IWI, ez a dolga, stb... De belegondolt, valaki, hogy nemrég (haha...) huszonévesen rebbenő tekintettel és lélekkel, (nem nagy szavak, és tényleg így volt) bizonytalanul álltam a világ előtt, hogy mi a fenét fogok kihozni az életemből? Testnevelő tanár legyek, üzletkötő, katona, disszidáljak aztán meglátjuk? Volt egy vágyam... a sportot és az angolt összehozni. A vicces csak az volt, hogy egyikhez sem volt sok közöm... de ez egy másik sztori. Ki kellett hát találnom, hogy mitől leszek különböző (significant)? És most ne a különlegest értesd alatta, hanem az önmegvalósítást. (The 6 human needs... ha érdekel keress rá a google-ban). Nem mondom hogy a konferenciák jelentették a megoldást, de hogy jelentősen hozzájárultak a mai állapothoz, az igaz. 

Ha csak az utóbbi évek IHRSA, EHFA konferenciáit nézem az is éves szinten kb. 10 esemény. Ezeken ott lenni számomra már kötelező. Miért? Most már elsősorban a kapcsolati tőke építése miatt.

 

20130321_143156_1.jpg
Las Vegas IHRSA konferencia , Horváth Szabi kollégámmal. 2013 március

 

Emlékszel Zoli 2009 áprilisára? A prágai tavaszra? Ott kezdődött minden, ami pl. az IWI újkori történelmét jelenti. Egy olyan EU-s konferencián, ahová MINDEN magyar és EU-s iskola, fitnesz szervezet vezetője meghívást kapott, de csak mi, ketten mentünk el Mo-ról? Éreztük, hogy jelen kell lennünk, nyitottnak kell lennünk. Az ott épített kapcsolatok, ismeretek megszerzése hosszú távra megalapozta a sikerünket! Igen és ebben benne van a konferencia utáni esti hajókázás a Vltaván is, sörözés az ír, a görög, angol, holland és ki tudja még milyen nációjú kollégákkal. (Tudjuk, hogy a nagy üzletek nem az íróasztal mellett köttetnek..)

Ez nem új keletű dolog nálam, hanem valahogy kialakult, belső indíttatásból jött. Senki nem biztatott, nem adott rá pénzt, nem tette kötelezővé. Akkor is kényszeresen vonzottak ezek a szakmai rendezvények, amikor még fogalmam sem volt róla, hogy mit hozok ki ebből az egészből, iskolaalapítás még csak meg sem fordult a fejemben. De kiváló személyi edző akartam lenni. Szakember. Aki büszkén kimondhatja a hivatását egy partyn, és nem kell sunnyogni a YUPPIE-ek előtt (Young Urban Professional), hogy ő nem egy multicégénél mondjuk „key account manager”…

Emlékszem, 2005-ről beszélünk, rám a legnagyobb hatással egy isten háta mögötti wisconsini (Steven Points, USA) kisvárosban tartott wellness konferencia volt, ahol egy campusban kb. 2000 szakember gyűlt össze. Hogy kerültem oda? passz... Döbbenten kódorogtam az 5 napos rendezvényen egyik előadásról a másikra, akkor esett le, hogy ezek komolyan gondolják, hogy a wellness = health promotion (egészségfejlesztés) nem pedig a jacuzziba bugyogás félig berúgva egy lángosszagú gyógyfürdőben, mint ahogy akkor kialakulóban volt nálunk itthon. Ott kaptam egy lökést a SPA manager képzés kialakítására, ami azóta is brand és piacvezető tanfolyam, ott határoztam el, hogy a PhD-m témája a vállalati egészségfejlesztés lesz (honnan tudhattam volna, hogy még 6 év telik el mire megvalósul), de hogy óriási lökést adott az esemény, az tény.

Utólag arra jöttem rá, hogy számomra mindez invesztíció volt. Nem kiadás, nem költség - mert az sokan ilyenkor hajlamosak azt számolgatni, hogy kimarad egy-két személyi edzésem, le kell mondanom az órát...nem tudom a napi munkámat végezni, ott az utazás, a belépő, ki lesz addig a fitnesz klubban.. blablabla.... bocs, de számomra ezek csak kifogások, halogatások, szűklátókörűség.

Én azonban úgy nézem, hogy befektetek a tudás, az ismeretek megszerzésébe és az nekem extrán kamatozik később.

Persze könnyű okosnak lenni utólag, mert előre nem igazán látod, hogy milyen események összekapcsolódásából, milyen döntéseid hozadékaként fog kialakulni az a jelen állapot melyre vágytál. Ezek utólagosan világosodnak meg. Én most már tisztán látom, hogy a legnagyobb dolog mégsem az volt, hogy milyen technikai, szakmai tudást szedtem össze ezeken a rendezvényeken, hanem az hogy ez utána engem milyen INSPIRÁCIÓVAL töltött meg. Milyen gondolataim, elhatározásaim, motivációim alakultak ki! Sokszor nem is hallottam az előadót, mert a fejemben már az játszódott le, hogy én ezt hogy fogom megcsinálni! Gondolatokat, ötletfoszlányokat ültettek el! Még abból is nyerek, ha nem tetszik egy előadás, vagy az előadó, nem fanyalgok, hanem elgondolkozom azon, hogy én miképpen csinálnám, hogy különb legyen!!! És talán még fontosabb, hogy kikkel ismerkedtem (kapcsolatépítés) meg (a szünetekben, a networking partykon), és el tudtam képzelni utána, hogy hova akarok tartozni!

Például nemrég esett le a tantusz, hogy ma már a Shulzce által leírt posztmodernizmus élménytársadalmában a fitnesz edzőség, de a fitneszbe járás is (mint vendég) az önmegvalósítás színtere lett!

Röviden: Te tudod meghatározni, hogy kivé akarsz válni, tudod pozícionálni magad! De ezt a kisszobából otthon, vagy a konditerem zárt közegéből, vagy a szűkebben vett mikroklímádból nem tudod megtenni! Ehhez ki kell lépni a nagyvilágba és ezt a színteret biztosítja nekem a konferenciákra járás!!!

Hová lett a Bordieu –féle társadalmi determináció? Nem kell többet betagozódnom, egy ránk mért szerepet (szülői elvárások, környezeted, hagyományok, legfőképpen a saját attitűdjeink) játszanod, ebből ki lehet törni és saját karriert lehet építeni. Ehhez azonban pozitív emberekkel kell találkozni! Akik alkotni akarnak, akikről példát tudsz venni, mert tudnak viselkedni, beszélni, fogalmazni, kifejezni önmagukat, ki mernek állni, vállalni merik a véleményünket, akik a jövőben (is) gondolkodnak, és azt készítik elő! Energianyerés=konferencia.

Ah, egészen megmámorosodtam. Mikor lesz az IHRSA Europe? Madrid, november? :) "

Már csak két napod van, hogy elhalogasd a döntést, ott leszel-e. Add át a helyed másnak, hozz helyzetbe másokat! Ne gyere! :) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitnesstrend.blog.hu/api/trackback/id/tr185287559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása