Fitness Trend

Trendmutató Fitnesz és Sport Szakemberek részére

I. rész Erőnléti edzés a Váci Férfi Kézilabda utánpótlásnál - a kezdetek

2015. január 19. 23:20 - Zopi

„A Váci Kézilabda SE (KSE) és az IWI SportAcademy (IWI SA) együttműködési megállapodást kötött a NB I/B osztályában, valamint az Országos Serdülő Bajnokságban való részvételre.

A névadó szponzori megállapodás keretében, az IWI SA meccs- és edző mezekkel, sporttáplálék-kiegészítőkkel, funkcionális edzés-eszközökkel támogatja a serdülő és junior csapatot, továbbá edző továbbképzést kínál a KSE szakembereinek.

A Nemes Tibor vezetőedző által irányított csapat munkáját az IWI SA  részéről Zopcsák László, az IWI SA tulajdonos-igazgatója segíti erőnléti edzőként.

Az együttműködés kiterjed szakmai kooperációra is, mely során hospitálási gyakorlat lehetőség nyílik a KSE edzésein az IWI SA képzésein tanuló edzők részére.”

Eddig a hivatalos közlemény, mely a szakmai megállapodásunkról született, de vajon mi volt az eredeti motíváció és milyen tapasztalatokkal gazdagodtunk az elmúlt 4 hónapban?

toltttt_masolata.jpg

 A kezdetek

A személyes indíttatással kezdem, mely a fiamhoz, Zalánhoz kötődik. Sportos szülőkként kiemelt fontosságú volt számunkra, hogy gyerekeinkben kialakuljon a mozgás iránti egészséges igény, szenvedély. Ebben a miliőben nőttek fel, a pozitív példa meg volt, így Hanga lányom már egész korán a modern tánc különböző válfajai és az RSG mellett köteleződött el, viszont Zalánnál legalább 15 különböző sportágat „kipróbáltunk”, mire 6 évvel ezelőtt megérett benne a döntés és a kézilabda mellett tette le a voksot. Hogy miért? "Ez jött be legjobban!" - mondja. "Van benne labda, játék, feszültséglevezetés, harc." - teszi hozzá.

 

Lelkes apukaként sokszor néztem gyermekem meccseit és az fogalmazódott meg bennem, hogy ügyesek, lelkesek, de valahogy mindig ledarálja őket a nagyobb, lendületesebb ellenfél, hiányzik a kondícionális rész. Köztudott, hogy a kézilabda egy kemény, sokszor durva sport, ahol bizony nem ritkák a sérülések, és szívből sajnáltam a gyerekeket, amikor sántikálva, ízületeiket fájlalva jöttek le a pályáról egy-egy küzdelem után. Azon tűnődtem, mit tehetek én hozzá Zalán testi épségének megőrzéséhez.

Fő szempont a sérülésmegelőzés

Boka - és vállsérüléseivel vittem ismerős kollégákhoz, terapeutákhoz, szerencsére még időben, az akut fázisban. Korábbi személyi edző tapasztalatomra építve elkezdtem vele egy erősítő edzésprogramot, az IWI győri erőnléti edző tanfolyamán is részt vettünk, ahol a súlyemelő szakítás – lökés rávezető gyakorlataival már 16 éves korában megismerkedhetett. Ennek eredményeképpen a módosított szakítást, lökést már most szériázva végre tudja hajtani, edzésprogramjának része, s ez a gyakorlat jelentős részben hozzájárul, hogy „egyben” van a srác.

Az igazi áttörés nálam akkor történt, amikor a NASM CES, PES tananyagát magyarra ültettük és kíváncsiságból, illetve ellenőrzési céllal végigjártam hallgatóként az első képzéseket, illetve phoneix-i edzőcentrumokban láttam a mögöttes szakmai munkát. Idővel összeállt a fejemben a kép, hogy miként is kell egy erőnléti programot felépíteni! Mindez nem kíván meg az edzőtől az adott sportágban versenyzői múltat, sokkal inkább egy olyan analizáló megközelítést (az alapos edzői ismeretek megléte mellett persze), mely lehetővé teszi a sportágspecifikus követelmények összhangolását az erőnléti munkával. Jobban mondva azzal a komplex feladattal, mely először a mozgásbéli diszfunkciók feltárásáról, azok korrekciójáról, majd a ráépített tudatos erőnlét, vagyis kondícionális képességfejlesztésről szól. Ehhez a kész OPT (Optimum Performance Training), CEx (Corrective Exercise Continuum) sablont megkaptam az NASM képzésein.

 Zalánt egyéniben élvezetes és egyszerű volt edzeni, örömmel tapasztaltam, hogy elkezdett izmosodni, látványosan erősödni. Lábizmai fejlesztésével sosem volt gond, hiszen a sok excentrikus terhelés, mely a gyerekkorát jórészt kitevő (a többi sport mellett gyakorolt) extrém korizás közben érte a mélybeugrások során (értsd Dunaparti lépcsőkről leugratások forgásokkal tarkítva), komoly robbanékony erővel vértezte fel. Ugrani tud, jó a koordinációja, ráadásul balkezes, - ez azért kezdetnek elég jó kombináció a kézilabdában, igaz? (10-es játékos, alsó kép)

zalan_ugrik_masolata.jpg

 (A teljes cikk a Sportime következő számában jelenik meg!)

Folyt köv...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fitnesstrend.blog.hu/api/trackback/id/tr897090127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.